22 Nisan 2009 Çarşamba

MERCİMEKLİ KÖFTE



herkese selam,
Gectiğimiz ayda bahsettıgım gıbı oplumun hastalıgı çok sukur tamamen bitmiş durumda. Allah bır daha göstermesin diyorum, şimdi ise anne oğul emzirme savaşları veriyoruz. hastalıgında çok düşmüştü bana, sadece anne sütü ile besleniyordu. iyileştiğinde ise gece gündüz emmişti :(
Geçen hafta aşısı ve kontrolu ıcın saglık ocagına gittim. O da ne hemşire Baran'ı tartar tartmaz ''aaaa'' dedi.. kılosu çok düşmüştü oğlumun halıyle hastalıgından dolayı zayıflamıştı.. Hatta ''horoz gibi kaldı boynu yavrucagın'' diye gülüşüyorduk içten içe ailecek.. üzülüyorduk tabi bir yandan da.. ama olsun oglum ıyılestı ya o yeter benn şişirimm onu dıyordum oyle de oldu :)) neyse Baran aşısını oldu, ağladı.. güldü.. :) kontrolü de oldu. doktorumuz, ''anne sütünü kesin artık'' çocuk çok zayıf düşmüş dedi. şimdi gündüz ikidebi yanıma gelip '' abbaa emmciirr'' diyo :) görseniz o pirinç dişleri dudaklarının arasından nasılda tatlı görunuyor :) boynu bükük mahsum '' abba emmcir'' diyo bana yaa unutturmaya çalışıyorum unutuyoda :) ama gecelerı emiyo devamlı.
Emzirmeyi bırakma konusunda ise çok söylentiler duydum.
Kimi diyo yün koy, kimisi yara bandı yapıştır, kimisi salça sür vs... bilmiyorum bakalım, biraz daha toparlıyım Baran'ı en azından çocuk moralmen çökmesin, psikolojisi bozulmasın...
neyse bu konuda değişik ve katii çözümler bilen varsa yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar :)

mercimekli köfteyi Kayınvalidemin komşusu Saniye teyze yapmıştı bize. Saniye teyze elle yoğurduğu için midir bilmem çok lezzetliydi... yapanlara afiyet olsun...
malzemeler
  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 1,5 su bardağı köftelik ince bulgur
  • tuz, pulbiber, kimyon
  • 1 demet yeşil soğan
  • 1 demet maydonoz
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı biber salçası

yapılışı

  • kuru soğanı ince yemeklik doğrayıp sıvı yagda soteleyin. salçayı, ve butun baharatları koyup 3-5 dk. kavurun.
  • diğer tencereye 5 su bardagı soğuk su ve yıkanmış ayıklanmış mercimekleri koyup haşlayın. haşlandıktan sonra 1,5 su bardagı bulguru üzerine dökün azcık harmanlayın hepsini. ocagın altını kapatın. tencerın kapagını da kapatın :) 15-20 dk. bekletin bu şekilde.
  • maydonoz ve yeşil soğanı ince ince kıyın. mercimeklerle birlikte iyice yoğurun. köfte şeklinde sıkın.
  • servis tabagında kıvırcık, roka ve limon ıle servis edebilirsiniz.



2 YORUM:

birdutmasali dedi ki...

ELİNE SAĞLIK ZEVGİLİ ZUHAL..
SEVGİLER CNM.

birsence dedi ki...

ahh canım benim bebişinin iyileşmesine çok sevindim...zaten kuş kadarlar 2 3 kiloda verince minnacık kalıyorlar bu beişler...ama alır kiloyu sağlığı yerinde olsun yeterki...acıbiber sürenlerde var ama ne kadar doğru bilmiyorum aslında doktora sormak alzım...o ne diyecek...sana kolaylıklar diliyorum işin zor:)))öptüm canım...